Być może zastanawiasz się, czym jest personal branding lub czy w ogóle go masz. Personal branding to strategia, którą ludzie wykorzystują do budowania swojego wizerunku i reputacji na rynku biznesu i przemysłu. Marka to w zasadzie skojarzenie między produktem lub usługą a uczuciami, jakie wywołuje w ludziach (np. „Uwielbiam Trader Joe’s, bo dzięki niemu czuję się jak na wakacjach!”). Na ten wizerunek może wpływać wiele czynników, ale jednym z najważniejszych jest obraz, jaki dana osoba projektuje na swój temat i jak chce być postrzegana.
Kiedy pomyślimy o tym, ile czasu spędzamy nad naszymi życiorysami, listami motywacyjnymi i portfolio, wydaje się, że już myślimy o personal brandingu. Są to dokumenty, które sprawiają, że wyglądamy dobrze dla potencjalnych pracodawców. Ale kiedy już się do tego zabierzemy, te rzeczy mają na celu pokazanie swoich najlepszych stron w próbie zdobycia pracy. Personal branding ma jednak znacznie szersze zastosowanie niż tylko przedsięwzięcia związane z biznesem. Twoja struktura i aktywność w mediach społecznościowych również może mieć duży wpływ na Twoją markę osobistą – i tak, nawet Twój blog!
Więcej informacji znajdziesz na stronie techjoy.pl