Jak prowadzić konto firmy w mediach społecznościowych?

Jeśli jesteś odpowiedzialny za utrzymanie konta firmy w mediach społecznościowych, musisz pamiętać, że zarządzasz tożsamością online dla firmy. Nie chodzi o ciebie ani o twoje osobiste opinie – chodzi o to, co firma robi, sprzedaje lub z czym jest związana. Oznacza to, że będziesz zamieszczał informacje o firmie na jej koncie.

Korzystając z mediów społecznościowych, należy zawsze traktować je jak forum publiczne. Więc twoje posty nie powinny być nigdy niegrzeczne, złośliwe, obraźliwe, ani nic w tym stylu. Nigdy też nie powinny być nudne! Celem posiadania obecności w mediach społecznościowych jest przyciągnięcie uwagi i zwiększenie zainteresowania firmą. Strona firmy na Facebooku nigdy nie powinna tylko zamieszczać linków do zewnętrznych stron internetowych lub blogów – powinna również dostarczać dodatkowych treści, aby zaangażować czytelników, jak również inne firmy, które chcą wejść z nimi w interakcję. Można to zrobić poprzez zamieszczanie oryginalnych treści (takich jak poradniki lub inspirujące cytaty), poprzez komentowanie innych stron i odpowiadanie na komentarze na swojej stronie, a także poprzez organizowanie konkursów, które zachęcają ludzi do zostania zwolennikami i interakcji z Twoją stroną.

 

Więcej wskazówek znajdziesz na stronie medialis.pl