Miasto Mikołaja Kopernika, tradycyjnych pierników oraz przepięknego rynku. Nietrudno zgadnąć, o jakim mieście mowa – oczywiście jest to Toruń. Jest ono dynamicznie rozwijającym się miejscem, szczególnie sprzyjającym rozwojowi lokalnych firm. Nie tylko pod kątem mieszkańców, ale również turystów. Jak w związku z tym wygląda pozycjonowanie firm z Torunia? Sprawdź, dlaczego potrzebujesz SEO.
Lokalne SEO
Możesz zastanawiać się, dlaczego w zasadzie potrzebujesz optymalizacji. Odpowiedzi jest kilka:
- Prawie połowa wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i sklepów.
- 78% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline.
- 1 na 3 klientów odwiedza stronę internetową, zanim wybierze się do sklepu.
- 86% użytkowników sieci korzysta z usługi map „najbliżej mnie”.
Konkurencja w Toruniu to prawie 25 tysięcy podmiotów gospodarczych. Warto wiedzieć, jak dotrzeć do ponad 170 tysięcy mieszkańców i rozwijać swój biznes!
Pozycjonowanie firm z Torunia – niezbędne wskazówki SEO
Klient
Najważniejsze pytanie brzmi: „Kto jest Twoim celem konsumenckim?”. Musisz określić, kto będzie odbiorcą komunikatów, które będziesz publikować, a które później będą mieć wpływ na decyzję zakupową. Poznaj swoich klientów, nie zapominając o swoim regionie.
Słowa kluczowe
Znając już charakterystykę swojego klienta i jego intencje, czas dopasować słowa kluczowe. Stwórz bank słów, czyli znajdź wszystkie frazy, które mogą zostać wpisane przez użytkowników do wyszukiwarki. Od ogólnych i brandowych, przez long tail, aż po semantyczne słowa kluczowe.
UX strony
Musisz zadbać również o samą stronę, która w pierwszej kolejności powinna spełniać funkcje informacyjne. Użytkownik musi z łatwością odnaleźć dane kontaktowe i przejrzeć ofertę. Nie bagatelizuj również estetyki, całość ma przykuwać oko – pamiętaj jednak, że im mniej, tym lepiej.
Google Moja Firma i Mapy Google
Działając lokalnie, nie zapomnij o stworzeniu wirtualnej wizytówki Google. Jest ona zintegrowana z zakładką map, które są jedną z najczęściej używanych aplikacji. Dzięki temu stajesz się bardziej dostępny, a informacje o Twoim biznesie są na wyciągnięcie ręki.
Media społecznościowe
Kolejnym etapem linkowania zewnętrznego jest synergia strony internetowej z potencjałem social mediów. Pozwalają one podtrzymywać obecność w sieci, komunikować się na bieżąco z odbiorcami, informować o swoich działaniach, aktualnych promocjach, ofertach i konkursach, a nawet opowiedzieć o własnej historii.
Zacznij pozycjonowanie Toruń
Planując działania optymalizacyjne nakierowane na wypozycjonowanie strony swojego sklepu, musisz mieć na uwadze, że jest to długotrwały proces, jednak przynoszący stabilne efekty. Zacznij od technicznego SEO: on-site i off-site, aby móc później przejść do promocji w sieci. Czas zakasać rękawy. Pozycjonowanie Toruń – czas start!